poniedziałek, 12 października 2015

Gablota nr 2

Długi czas upłynął od ostatniego posta, a jeszcze dłuższy od zbudowania gabloty nr 1. Wreszcie pojawiła się 2 gablotka i moja kolekcja może w 100% trafiać od razu na swoje miejsce. Starałem się zachować te same wymiary co w poprzedniku, jednak zaszły pewne zmiany. Ponieważ gablot nie byłem w stanie zawiesić obok siebie, nr 2 wisi w miejscu zagrożenia kolekcji prze koty. Gablota nie ma jeszcze przeszklenia natomiast jest już w niej wszystko przygotowane aby pojawiło się w najbliższym czasie. Półki też wymagają dopieszczenia, ale ze względu na pogodę, czekają na cieplejszą pogodę lub ogrzewanie w garażu aby można było położyć na nich lakier. Najpoważniejszą zmianą w konstrukcji gabloty zastosowałem w ostatniej chwili po pojawieniu się Jelcza 315 Śmieciarki. Okazało się, że Jelcz jako jedyny nie jest w stanie się zmieścić między rozstawem półek 8,2 cm. Ponieważ układam modele w kolejności pojawiania się w kolekcji wyliczyłem, że Jelcz będzie najniżej stał na półce 7 i to właśnie od niej zacząłem nawiercanie do samego końca dodatkowych otworów 1 cm niżej i 1 cm wyżej aby zarówno Jelcz jak i w przyszłości pojawiające się inne "byki" mogły spokojnie zająć swoje miejsce bez dodatkowego przerabiania mebla. Łącznie obie gabloty liczą 32 półki, czyli powinny zmieścić do 320 modeli. Mam nadzieję, że to wystarczy do końca kolekcji :) Koniec mojego gadania, zapraszam do obejrzenia sesji zdjęciowej!




Jak już wspominałem otwory u dołu i w górze są przygotowane do założenia przeszklenia gabloty (zdjęcie powyżej)
 

Tak prezentuje się kolekcja w gablocie. Jelcz 315M i Ikarus powodują takie spustoszenie, że zaburzają harmonię 9 modeli na półkę, dlatego na ich półce jest 8 modeli a poniżej 10 dla zachowania równości.
 

 Kiedyś przez krótki czas zbierałem Legendarne Samochody, ze względów finansowych zaprzestałem tego procederu, a to co zebrałem również znalazło swoje miejsce. Gdy KAP się "rozrośnie", a szyba się pojawi na swoim miejscu spróbuję je ścieśnić do 3 półek.


Cały KAP z lotu ptaka.
 

Jak widać Śmieciarka ma trochę więcej miejsca, dzięki regulacji.
 

Na koniec zbliżenie na regulację. W razie potrzeby wystarczy przełożyć kołki na których leży półka i gotowe. Problem może pojawić się jedynie gdyby model miał więcej niż 10 cm. Nie przewiduję jednak takiego na chwilę obecną :)

To wszystko na dziś.

Dziękuję za obejrzenie i zapraszam następnym razem ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz