niedziela, 10 listopada 2013

Dacia 1310 Taxi

Oto moje najnowsze dzieło. Zamysł przerobienia Dacii na Taksówkę miałem już dawno, dawno temu. O ile sobie dobrze przypominam model na przeróbkę kupiłem jeszcze przed ukazaniem się Dacii 1300. Po długim czasie zbierania kurzu wreszcie zabrałem się za przerabianie. Nie obyło się bez wpadek ale to nie jest tematem tego posta :) Gdy dowiedziałem się o wydaniu Warszawy Taxi wpadłem w wir pracy aby zdążyć przed nią. Nie udało się. Chciałem również ją porządnie dopracować i zrobić z tego modelu COŚ! Myślę że mi się to udało choć spotkałem się już z opiniami rodziny i przyjaciół, że lekko przesadziłem. Mnie to nie przeszkadza. W mojej skromnej opinii model udał się w 99% tak jak chciałem i to mnie cieszy, że dziś po długiej pracy mogę go postawić między innymi modelami z serii Kultowych Aut PRL-u. Przejdźmy teraz do samych zdjęć i opisu przeróbek.




 Przez długi czas miałem problem z numerami bocznymi taksówki. Ponieważ jednak pogonił mnie kolega Caronez informacją o konkursie na AutomodelForum nie miałem czasu zamawiać kalkomanii uniwersalnej więc ręcznie namalowałem co potrzebowałem :) napisy są parafrazą numerów z Fiata 125p znanego z serialu Zmiennicy. Numery 9396 oznaczają rok urodzenia mój oraz mojej narzeczonej. Skrót KPT oznacza Katowickie Przedsiębiorstwo Taksówkowe; model posiada również rejestrację z Katowic ;) Natomiast numer telefonu to końcówka mojego prywatnego telefonu :)



 Jak widać na zdjęciach powyżej i poniżej nie mogłem się powstrzymać od pomalowania wnętrz lusterek. Szczegół ale ożywia oryginalne "uszy" Dacii. Kolorek właściwy otrzymał również wlew paliwa.




 Pierwszym elementem przed malowaniem, który założyłem był, mam nadzieję że widoczny, szyberdach.


Jak we wszystkich modelach przeze mnie robionych wydech, w tym przypadku tez silnik, musi być pomalowany :)

 Na koniec coś z czego jestem szczególnie dumny. Hak do pociągnięcia przyczepki. Testowałem, trzyma! Oraz detal, który jest moją duma i obiektem żartów. Otóż moja Dacia 1310 Taxi jest chyba jedynym modelem na świecie, który "posiada" instalację LPG! W latach '80 chyba tak samo popularne jak teraz zasilanie CNG, ale nie mogłem się powstrzymać aby nie założyć tego wlewu :)

Co do wnętrza, nie wiem czy to widać dobrze, tapicerka, kanap, foteli oraz boczki drzwi otrzymały rudo-brązowy kolor, a deska rozdzielcza została pomalowana we wnęce na zegary i po całej długości pasa na srebrno. Fotele otrzymały również zagłówki.

Jeżeli ktoś ma pytania dotyczące modelu lub przemian jakie otrzymał proszę pisać śmiało, na wszystko postaram się szczegółowo odpowiedzieć :)

Dziękuję za obejrzenie i zapraszam następnym razem ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz